4 Eylül 2012 Salı

önyargı & çeli$ki.

Yakla$ık 1.5 senedir çalı$tığım etkinlik $irketinin bağlı olduğu ajansta bir kaç $irket daha var ama ağırlık reklamda ve bizde. Çalı$ma ko$ulları ve çalı$ana yönelik yakla$ımlar piyasa ko$ulları dâhilinde alı$ılmı$ seviyede. Which means bombok.
9:30da ba$layıp 19:00'da bitiyor (i$ yığma da yeti$emiyoruz diye değil, ibnelikten),
Cumartesi tam gün çalı$ılıyordu yarıma dü$ürdüler (bu bana görü$melerde söylenmesi unutulan minicik detaylardan biri olunca ve ben tamam amk, gelmiyorum! diye resti çekince yarıma dü$ürüldü. ha gerçi ben o $ekil de gitmiyorum da neyse.)
Sene zammı yok,
Sigorta maa$ tutarının 5te3ü,
Maa$ların tamamı elden alınıyor,
Nerelerinden uydurduklarını bilemediğim "her $irket bünyesinde çalı$an ki$i sayısı 10'u bulmadığı için yıllık izin 14 gün değil ki!" diye bir kuralları varmı$; ben bunu bir kaç hafta önce öğrendim.
+ Reklam ajansı nasıl olmamalı? konusunda sayfalar dolusu yazılabilecek kadar saçmalıklar silsilesi sürüyor üst katta. Hiç sesleri çıkmaz, bir i$i yaptırmak ve hatta doğru yaptıklarından ya da daha da iyisi yaptıklarından emin olabilmek için yanlarında oturman gerekir -çünkü mutlaka kendilerine ittirilen bir ba$ka yan dosya vardır-, çalı$an sirkülasyonu oha be prekazi tadında, daha gider bu.

Her neyse böyle bir güzelleme yapmamın sebebi yeni i$e ba$layan ve genel alanlardan sorumlu ablaya yardım ya da patronun çocuk bakıcısı olduğunu sandığım 18 ya$ındaki türbanlı kızın aslında yazılımcı olarak i$e alındığını öğrenmi$ olmam. Zaten modum bu ara sürekli keçiboynuzu kemirir gibi olduğu için nerdeyiz lan biz, burası neresi böyle? diyerek bir delirme geldi bana. Ama sonra biraz sakinlediğimde dü$üncemin naho$ olduğunu fark ettim; kızı tanımıyorum ya da yaptığı i$i bilmiyorum ki? Belki aslında gerçekten yetkin bir programlayıcıdır? Gerçi sonra yine:
"lan 18 ya$ında ne yetkinliği?"
"bilemezsin ki?"
"örtülü!"
"teknolojiyle örtünmenin ne alâkası var?"
"^&''(^&'!!!)=+/^½$#½"

İç sesler böyle devam etti hâlâ da ediyor.
Ho$lanmadığımız, tasvip etmediğimiz, mantığımızın bağda$madığı durumlar gerçeklerin üstünü mü örtüyor yoksa yapılan tercihler dı$lanmayı zorunlu mu kılıyor?

Ve ben bu kadar darlanmanın arasında bunu niye dü$ünüyorum?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder