3 Ağustos 2012 Cuma

La Rambla'da rambıldadım gönlümce - vol.4

Previously on Barcelona..

$ehrin 512 metrelik en yüksek tepesi olan Tibidabo'ya ve içindeki lunaparka gitme planım Mikail tarafından hunharca bozulduktan sonra indirim dönemini değerlendirmeye ve akabinde de La Sagrada Familia'ya gitmeye karar verdim. Ama tabii Murphy dallaması hem burada hem de ak$am İspanya-İtalya maçında da pe$imden ayrılmadı.


- 2 Temmuz -
Tibidabo'daki lunapark çar$ambadan pazara kadar çalı$ıyormu$. =(
T2A'yı denk getirirsem en azından Sagrat Cor yapabilir miyim acibe diyerek 9:30 gibi evden çıktım. Orayı turla, burayı yokla, $urayı cücükle derken saat 11:00 oldu ama otbisten iz yok. Hörrrf..

Neyse efenim.
Gittiğim her yerde bi pazar bulmazsam bi tarafım $i$er benim. Eğer pazarı varsa orayı daha çok benimsiyorum, daha bi ait hissediyorum. Ayrıca markette/mağazada kazıklanmaktansa tezgâh elleyip mıncıklayarak ürün seçmek daha keyifli, kalabalığa dalıp kafamdaki sesleri susturmak da daha kolay. (bkz: daha kelimesini cümle içinde kullanmak) Orada da bu kuralı bozmadım ve gidip en bitlisini buldum. "Els Encants Vells - Mercat de Fira de Bellcaire" Aha bu google map bu da foursquare linkleri ama aslında lokasyon vermeye de gerek yok zira L1 (kırmızı hat) Glòries durağında inince çat diye kar$ına çıkıyor. Önce kılık kıyafet kısmını kurcaladım ama bizim Be$ikta$ Pazarı en kötü zamanında buraya 98985 basar.

O yüzden esas bitlerin 1915'ten kalma vazolar, 44 numara tafta dore ayakkabılar, yakası yenmi$ astragan kürklerden üstüme üstüme zıpladıkları tarafa geçtim. İngilizce'nin İ'sini arama burada. İspanyolca bilmiyorsan el i$aretleriyle "¿cuánto cuesta?" / "¿cuánto cuestan?" de ki yine elkoltarzan hâllenmeleriyle cevap versin. Fotiref konusunda da ben kenardan çekmeye çalı$tım ama çok sempatiyle yana$tıkları söylenemez. Yine de nezaketi + cheshire sırıtmasını bırakmamak lâzım: "¿puedo tomar una foto?" 3. karedeki giysi yığmasına yeææællah stayla dalıp 1 öro'ya tırnaklayarak (aynı anda uzandık bi teyzeyle) gömlek kaptım. Sonra daha diplere dalarak Bacasa diye bir tükân bulup kendimi kaybettim. Batman, Superman, Star Wars aksesuarları, CocaCola'nın onbin hıdıbıdısı, pompalı parfüm $i$eleri, metal kutular, renkahenk çantalar bi$iiler.. Çok zor tuttum kendimi çook! Rahat 100-200 euro bırakılabilir.
Els Encants Vells pazartesi - çar$amba - cuma - cumartesi günleri 07:00 - 16:00 arası açık.

Daha fazla kafayı kırmadan kendimi dı$arı atayım. Zira bir mamutla randevum var.!
Oh hello. Burası 135 ya$ındaki Parc de La Ciutadella.
Barselona'da görüp görebileceğiniz tek ye$illik bağ bahçe ağaç na burada.
İçinde bi yerlerde çok ta$aklı bi hayvanat bahçesi de var ama giri$i 10-13 euro civarında. (ne mıhsıçtı bi insan oldum be. öf.)
Yine Gaudí'nin parmağı var tabii.
(Herif kendine $ehir yapmı$ amk. Tramvayın altında kalmasaydı adı Gaudílona falan olurdu herhalde..)
Bir de zooloji müzesi mevcut: Terrassa Castell dels Tres Dragons. Ama ben oraya Khaleesi'nin Kalesi demeyi daha uygun buldum. Bu kadar da popidik ve sığ bi insanım.



Kafayı Tibidabo'yla bozduğum için acaba hani belki son bi kez otobüsü yakalayıp da gün batımı manzararasına yeti$ebilir miyim diyerek Arc de Triomf durağına doğru yardırdım.
(Evek Arc de Triomf. Hayır Arc de Triomphe'un çakması değil. 1888′de düzenlenen ilk Evrensel Sergi'nin giri$ kapısı olarak yapılmı$.)
Bekle allah bekle.. Fnac'in önündeki banklar götümün $eklini aldı ama gelmedi koduğumun T2A'sı. Ruslar komün hâlinde topla$ıp vayırdadılar burnumun dibinde. İnat ettim kalkmadım banktan ama onlar daha katır çıktı. Ben de ak$amki "peki bu sefer nasıl sıçtım?" konulu programım için Paseo de Gracia - Catalunya - Urquinaona - Jaume I (bkz: L4) üzerinden sallana sallana yürüyerek odaya döndüm.
Hayır detay yok. Sadece ipucu:
Alamancı Türkler vs. Katalanlar. = Bardaklar ve taburelerin kanatlanması.

Ben niye hep arada kalıyorum lan? =(

2 yorum:

  1. ahhahaha 44 numara tafta dore ayakkabıya gülüyorum dakkalardır!

    YanıtlaSil
  2. Ah bir de görünce tırsıdan ba$ka tezgâha sıçramayıp fotirefini çekebileydim daha çok gülerdik.

    YanıtlaSil