10 Ağustos 2012 Cuma

La Rambla'da rambıldadım gönlümce - vol.6

Her gün it ayağı yemi$ gibi yaldır yaldır gezmekten yorulmadım ama bunları yazıya dökerken kendimden geçtim. Eskiden olsa pıtır pıtır dökülecek cümleleri cımbızla, olmadı forsepsle çekip çıkardığım için 1 aydır debeleniyorum; aha bu da son Barça ipuçları post'u.

(Önümüzdeki ay da 4-5 günlüğüne Roma'ya gidiyorum bir aksilik olmasa; bakalım o kaç haftada bitecek?)

Smiley Supermercat: Bunlar böyle market görünümlü bakkallar. Yani envai çe$it içecek, cips ve ne idüğü belirsiz konserveler bulabiliyorsun ama "ekmek arası bi$ii tıktırayım da onu tıkınayım" mimkin değil. Hemen hemen hepsinde çükületa çe$itlerinin de çok az olmasını esefle kınadım.

Smiley Bacardi Breezer: Karpuzlusuna aç karnına su muamelesi yapıp, 7 Estrella ve 3 Smirnoff Ice Double Black'le halay çektirince üstüne bi pervasızlık, bi "zikerün ulan hırlısını hırsızını" hâli geliyor. Öyle ki gecenin 2'sinde yaldır yaldır bavul çekip "$i$$$t! n'aber cüccük!" diyebiliyorsun elâleme. Neyse ki İspanyollar sıcak kanlı insanlar. Giderayak çoğaltmadılar beni bi kö$ede.

Smiley Tükânlara girerken -bilhassa supermercat'lara- ¡hola! diyin.
Ağzınız eskimez ama ileti$im kurmu$ ve sizi hırlıymı$ gibi süzmelerini engellemi$ olursunuz. Bi sıcaklık olu$uyo yani.

Smiley Tanı$tırayım 10 pass. Toplu ta$ımada en temiz alet edevat bu arkada$. 9,25 €. (Ama duraklar / geçi$ler arasında da 964576945 km yürüyorsun.!) Birden fazla ki$i de kullanabiliyor.

Smiley $imdi Barselona'nın bütün ula$ım haritasını göstersem ko$arak kaçarsın. O yüzden ben en iyisi El Prat'tan ve El Prat'a gece ve gündüz nasıl ula$ırsın onu anlatayım.
Aerobus! Her 2 limandan/limana da (T1 / T2) yolcu alıyor / bırakıyor. Sabahın köründen gece yarısına kadar.
Nitbus! N17 15 kilometrelik gece / sabaha kar$ı saatlerinde Havaalanı - Catalunya - Havaalanı seferini yakla$ık 45 - 50 dakikada ve 2 €'ya gerçekle$tiriyor.

Smiley Harita / kitap al mutlaka yanınıza ama uluorta kullanımlarda (bilhassa La Rambla dolaylarında) tikkatli ol! Ben güre$çi kemeri gibi bir bel çantası alıp telefon, fotiref makinesi, cüzdan ve anahtarı 4 gözüne tıkıverdim. Ha götüm ba$ım o varken de rahat durmadı o ayrı; sürekli gözleri yokladım ama o benim paranoyaklığım.

Smiley Sinkov! Soktuğumun sivrisinekleri burada da çatır çatır çatlattırıyorlar.

Smiley El Prat: "avrupa'nın en çok ziyaret edilen $ehirleri arasındaki en sikimtronik havaalanları" diye bir liste yapılsa bir numaraya ko$acak olan, sabah erken saatteki uçu$lar için yer hizmetleri memurlarının yumurta göte dayanınca tarzını benimseyip bilet / bagaj i$lemlerini gerçekle$tirirken, uçağa alınmayı beklerken, hatta alım esnasında nihayet bi zahmet aksiyona geçtiği, bi kahve içeyim de iki gözümden biri açılsın bari diyerek bi cafe, büfe arayan onlarca yolcuyu da "siestaya gittim gelicem" notuyla kar$ıla$tıran 2 terminali bulunan (THY T1'de inip kalkıyor) çayır çimen geze geze merkezi.

Smiley 3-5 bi$ey spanish'çe öğrenin. En azından fiyat - yol yön sorup anlayacak kadar.
2 sene öncesine kadar sular seller stayla olmasa da konu$abiliyordum ama $imdi anca Tarzan modeli. Yine de $öyle de trajikomik bir durum oldu; Tibidabo'ya gidip homur homur geri dönmek zorunda kalmı$tım ya, i$te otobüste bekliyoruz. Tekerlekli sandalyede oturan bir amcayla yanında da büyük ihtimâlle kızı ve torunu olan 2 ki$i vardı. Kadın kızını adamın kucağına oturtup yolun kar$ı tarafına geçerek bir $ey sormaya karar verdi ancak adamın sandalyesinin frenlerinden brini sıkmayı beceremediği için bir anda otobüse doğru son sürat kayarak gelmeye ba$ladılar. Ben de cam kenarında domuz gibi oturarak etrafı seyrettiğim için can havliyle yerimden fırlayıp "Dios Mio! Ayuda a el padre et l'enfant!" diye bağırdım. Araçtakiler ve $öför yardırıp $iddetli çarpmayı engellediklerinden kendimi bir an Tibidabo'nun tepesinde bulsam da, gramer rezaletiyle fransızca ve ispanyolcayı birbirine soktuğumu fark edip tekrar edebimle koltuğa oturdum. Neyse. Hıh.

Smiley Hem yapmayın! hem de yapın! diyerek ikilemde kaldığım bir mevzu var; kur hesaplama.
Ben mütemadiyen elimi attığım her $eyi 2,30'la çarptım; biradan tut birkenstock'lara, yemekten tut bit pazarındaki güzelim çantalara kadar.. "Lan bi daha nerde gelicem?"ci rahvan stayla takımındaysanız hiç gerek yok ama benim gibi ya $öyle olursa ya böyle olursa diye önden önden tek ayak üstü felaket senaryosu kurguluyorsanız almayı dü$ündüğünüz $eyleri bir kere daha tartın. Gerçi ben tamamen bokunu çıkarıp yemekten kısıp sıvıya sardım ve bu konuyu da bir geyik seansında ailemle payla$mam biraz sikinti oldu. =)

2 yorum: