22 Temmuz 2012 Pazar

La Rambla'da rambıldadım gönlümce - vol.3

Previously on Barcelona..

Pin koduna ula$ılmı$, sevindirik olarak taban patlatma eylemine ba$lanmı$tır.
Port Vell - La Rambla - Barri Gotic - Barceloneta - Montjuic - Font Magica - metro hatları arası yardırmasyon.


- 1 Temmuz -
Tibidabo'ya gitmeye karar verdim. Lunaparka girip kaç ya$ında olduğumu unutup teleferinke binerek "seni yeneceğim Barçaaaa!" diye böğürecoink.!

Bu tepeye toplu ta$ıma araçlarını kullanarak 2 $ekil gidebilün.

Sikilaçi: La Rambla'nın Plaça de Catalunya'yla birle$mesine yakın, ba$ında Fnac'in olduğu sokaktaki FGC treniyle -L7- Av. Tibidabo'ya gidin. İnince tramvia blau ya da 196 numaralı otobüse, sonra fünikülere, en son da u$ağa binin. (one way fgc 2 €, return tramvia blau 4.70 €, park biletsiz füniküler bileti 7.5 € -park biletli füniküler bileti 4 €-)
Rahatımsı: 10:15 - 10:30 gibi Plaça de Catalunya'daki Caja Madrid Bank'ın önünden kalkmaya ba$layan otobüse (T2A) binip tıngır mıngır parka kadar gidin. 500 T'ye alı$ık insanlarsanız kuyruğuna basılmı$ gibi anırdıkça anıran, ana-babalarının susturmaya yeltenmediği veletler veya latin fordu koymaz size ama yine de iç sesin sana çok sikko kararlar aldığını söyleyebilir. Otpüs bileti içinden alınıyor (2.80 €) 10 pass basmaya (bu ve bunun gibi tipitiplerle ilgili bilgileri en son yazıda döküyore.) ya da benim gibi $öförle inatla$maya kalkmayın.

Yakla$ık 45 dakikalık bir yolculuktan sonra parka vardık. Ve ben tabii ki Mikail'in sağının solunun belli olmayacağını öngöremeyip arkama kalın bir $ey almadım. Atlet, $ort, $ıpıdık terlikle gidip göğün götünün delindiğine an be an tanık olduğum hâlde yine de havaya kafa tutmama rağmen iç organlarım cup cup etmeye ba$layınca ana avrat söverek yine T2A'ye binmek mecburiyetinde kaldım. Ha tek tesellim yağmurluk - trek bot - e$ofman üçlemesine girmi$ olsaydım bile yağmur o kadar çok ve $iddetliydi ki ne dönmedolap ne de Sagrat Cor'la hasbıhal edemeyecektim.

O kadar üzüldüm ki kendimi alı$veri$e vurdum.
Pırrrt. Yalan.
Kek gibi yanıma kazak nâmına hiç bir $ey almamı$tım. Ve tam da o gün vitrinlere kafam kadar sticker'lar yapı$tırılarak indirim döneminin ba$ladığı müjde(!)lendi. Hakikaten pek mes'ud oldum zira T2A'nın son durağı, Catalunya'nın arka paralelindeki (TC Ba$konsolosluğu aha da burada) Passeig de Gracia. Ve burada da o birbirinden nemrut renklerdeki Inditex grubu yan yana. Haldır haldır yağmur yağarken sergi - müze - kültür sanat damarımı arasam da bulamayacağım için sıradan daldım. Mıhsıçtı ki$iliğim burada da kendini gösterse de hem kendime hem anneme üj-bej parça bi$ii yakaladım.

Ve fekât gün burada bitemez ki? Daha saat 13:00.
Yeææællah yarınki programı deği$tirip Gaudi $antiyesini bugüne alsam?
$ahane.
Passeig de Gracia durağından L2'ye bin. $imdi nerdedir, ne taraftan çıksam da nereye sapsam ki diye dü$ünmene gerek yok; herhangi bir duraktan kafayı çıkarınca na böyle tabbak gibi çıkıyor kar$ına La Sagrada Familia. "Ve fekât o kuyruk da ne?" deme. Homurdanma. Gir sıraya. Gel gör ki o an ve takip eden bir saat, hem elâleme hem de yalnız gittiğim için kendime, bildiğim ve yeni derlediğim bütün sövgüleri gün yüzüne çıkardım. Zira
"17 ayrı ki$i makine verip fotiref çekmemi isteyince nasıl delirdim?" yakında sinemalarda..
Bu fotoğrafçılık (+ pazar günü gitmek zorunda kaldığım için m2'ye 89 kelle dü$üyordu!) mevzusu o kadar can sıkıcıydı ki içinin muhte$emliği falan silindi bende. Görüldüğü üzere ba$kalarının çektiği karelerin linkini veriyorum; o denli hınç doldum kendi makineme de. Sek giri$ 13 €. Rehberdi, asansördü derseniz 16 - 17 €'ya çıkıyor.

$u haralambolar da Sagrada Familia'ya bakarak ya$ıyor. Ha o dallai lamaların bir de böyle enfes binalarda oturan versiyonları var ama ben ziyadesiyle sövüp saydım, merak etmeyiniz. (Tabi bu sövü$ler esnasında Türkçe dublajlı göt olu$ vol.950684590)

Dellenip kendimi dı$arı attıktan sonra pazar rehavetindeki sokakları ar$ınlamak iyi geldi. 2 çanta kapıverdim. Üstüne MissPiggy'nin köfte cinsinden akrabaları-makarna-bira. Acaba Parc Güell'e gidip bigündeikiGaudílile$tirdiklerimizden mi olsam yoksa El Born'da bir pub'a dalıp maç mı seyretsem? Bence İspanya gömer. (Hakikaten de dü$üncem bu yöndeydi ama ben 2-0 biter diye dü$ünmü$tüm.) Maç seyredeyim ben, kazanırlarsa co$arız hem.? Jaume 1'de inip dı$arı çıkana kadar böyle bi ikilemde kaldım lâkin burnumu dı$arı uzatmamla götüm götüm kaçmam bir oldu. La Mikail yine ne ara co$tu? Bi 20 dakika kadar 1 adım çık 2 adım kaç yaptıktan sonra sucuk gibi olmanın kaçınılmaz olduğunu kavrayıp yardırmaya karar verdim. Estrella'larla odaya çıkıp $arıltının hafiflemesini beklerken maç ba$ladı. İlk 2 golü ve çığlık kıyameti kaçırdıktan sonra hass..'layıp Santa Maria'nın oraya indim, Torres'le Mata'nın gollerini yakaladım, hoppaaaaa içelim mediterraneum karde$im, dat dat kornalar, tezahüratlar..
Ve bitti. Gece yarısını geçmeden her $ey, bütün kutlamalar bitti.!
Nasıl lan?
E İspanya yendi ya i$te?
Hani zebbehe kadar dans dans dans, içelim co$alım? ????
Öyle olmuyormu$ efenim. İSPANYA yenmi$; BARÇA değil. Yani yenilen Real Madrid değil de İtalya olduğu için bu kadarı adam olana çok bile'ymi$.

Zaten bahtsız eskimoyu kutupta deve.. =/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder