17 Temmuz 2012 Salı

La Rambla'da rambıldadım gönlümce - vol.2

Previously on Barcelona..

Yeææællah stayla uçağa binip yine aynı $ekilde uçaktan inip hiç bozmadan eve varmayı ba$arabildim.
Bu bölge La Ribera diye geçiyor..


- 30 Haziran -
07:50'de zınk diye uyanmak nedir? Du bi gerineyim.. Du az daha bi döneneyim.. Du bi.. Ananı! Telefonum kapalı! Ankesörlü lâzım! Evden çıkıp Santa Maria Del Mar'dan sağa dönünce kendimi attığım yer Passeig Del Born. Burada tinimini butikler, cafeler, restaurantçıklar ve atölyeler var. Ağaçlı, banklı negzel bi yer. Bi kahve, bi kruvasan 1,95 €. Ama fekât babam hâlâ bulamamı$ kartı. =( Neyse olmadı ben bi La Rambla'yı bulayım.. İ$te Barselona'daki 3 $ahane gerizekâlılığımdan (pin'i uçakta sıçtığım için onu saymıyorum! hıh!) ilki.


Evin olduğu sokaktan sola dönüp Via Laietana'ya dalsam Barri Gotic üstünden 15 dakikada ortalarına bir yerlerine VEYA hiç sapmayıp daha da yukarı devam ederek Plaça de Çatalunya üstünden de 20 - 25 dakikada tepesine bağlanabileceğim caddeye, hiper geni$ açıyla, Barceloneta - Port Vell - Passeig De Colom'u alarak 1,5 saat sonra ula$abilmek.. O nasıl bir gurur, o nasıl bir fiyufiyt hâli. Bir de tabii tam plajı kesen yolda haritaya gömülüp "nerde lan bu La Rambla?" diye homurdanırken "bak canım $urayı takip ediyorsun, devam ettiğinde böyle bi kaptan heykeli görceksin, onun ba$ı i$te.." Evek, Türkçe dublajlı göt olu$ vol.1


Neyse efem aydın havası. Buyrun La Rambla:
3 tane metro hattı: Drassanes - Liceu - Catalunya (Burası dananın kuyruğu. Taksim Meydanı gibi dü$ün İstanbul'a a$inaysan. Ama tabii bizim tek hat metro gibi multisikimsonik değil.)
Suya götünü dönüp yukarı meydana çıkarken solda: Gran Teatre del Liceu, Macba, El Raval (Bir taraftan modern sanat bölgesi. Diğer taraftan ikiyüzlülük, krizin etkileri, dı$lanmı$ topluluklar.. Kısaca: ravalejar. İspanyolca / Katalanca bir kelime değil; uydurma. Türkçe'ye tam çeviremiyorum o yüzden "be in the neighbourhood" diyelim. Ya da siz diyin: ironi.)
Sonra benim ve benim gibi 45769854 ki$inin en çok sevdiği yerlerden biri: Mercat de la Boqueria = pazar yeri. Kadın kasaplar / sakatatçılar, "nebulan?" cinsi meyveler+suları, salya salgılatör $arküteri ve deniz ürünleri, $ekerlemeler, ayak üstü atı$tırma yerleri. Oh$. Noodle severseniz çıkı$ındaki Wok to Walk'a bir uğrayın.
Bahahaha! Pin'ime ula$tım. Tilifonum açıldı!
Plaça de Catalunya'ya ula$ır gibi yaparken solda El Triangle var ama Fnac olarak biliniyor. (giri$ katındaki Zurich'te yer bulabilirseniz 2 rekât oturun.) Müzük / oyun hastalarını delirten bir yer. Onu dinliim, bunu da deniim diyerek kendini kaybedebilirsin. Sağ tarafta da 9 katlı El Corte Inglés var. Elektronik, kozmetik, giyim, ev e$yası, kıltüyyün. İkisine de fazla sardırmadan La Rambla'ya paralel olan, üstünde onyüzbinmilyon mağazanın ve minik barların bulunduğu, ileride Barri Gotic'le birle$en Portal de l'Àngel'e sallandım.
Hop bi zıp: Aman da ZaraBershkaOyshoH&MStradivariusPullandBearMango'nun göbeğine gidiyorum diye dü$ünmeyin. Fiyatlar TC'yle aynı. Hatta bazı bazı tokatlayabiliyor bile.
Ne zamandır turuncu espadril diye yırtınıyordum; nihayet en cartından 7€'ya bulabildim. Tükânın adı Tacones. l'Àngel'den kaptırırken ufak bir meydana geliyorsun Carrer de Cucurulla, onun üstünde. Yine bu sokak = butik yığması. O kilise (en büyüğü Santa Maria Del Pi. Giri$ ücretli.) bu malzemeci, $u tükân derken kendimi Plaça De Sant Jaume'de bir eylemin ortasında buldum. Kelimelerden yakalayabildiğim: i$sizlik, kadın hakları, e$itlik. Sant Jaume'de Palau de Generalitat'ı arkana alınca: sola dönersen Via Laietana'ya bağlanıyorsun, sağa dönersen Carrer de Ferran'a. Hop dönelim Ferran'a. Yine bi cafe'ler, tükânlar, dini yapıtlar silsilesi. Karın dolaylarında bi guruldama, bi "bana Katalan yemeği ver ulan!" gürlemeleri duyulunca bir kaç blog'da ve elimdeki Barça kitapçığında okuyup mimlediğim Venus'e girdim. Daha doğrusu Venus dünyanın en minnak lazanyası olarak bana girdi, gezegen boyutunda. Gidip de lazanya mı yedin diyenlere çok gotik dalarım. İngilizce menü yok, Katalanca bilmiyorum, İspanyolca-İngilizce karı$ık bir $ey yaptık ama o da tutmadı. Daha fazla sinirlenmeden yürümeye devam edelim. Ivır ve de zıvır tükânlarından ho$lananlar için bir yer buldum: Kopp
Edep, hâyâ ve benzerlerinden nasibini almamı$ biri olarak da $u ikisini aldım.

Böyle bol tabanvaylı bir seyahate çıkarken yapılmaması gerekenler vol.1:
Yanına Converse alma. Alacaksan da ak$am gezerken giy. Gündüz giyme. Giy-me!
Normalde ne hanım olabiliyorum ne de hanım evlâdı ama pofuduk Adidas'ları getirmediğim için çok sövdüm kendime. Portal de l'Àngel'deki Shana'da (ucuz ama dü$ük kalite, Forever 21 muadili bi yer.) 2 €'ya parmak arası terlik görüp toynaklarıma göre olanını bulamayınca anında bir ne idüğü belirsiz geometrik $ekilli dönü$le kendimi Maremagnum'a yollanırken buldum. Diğer $ubesi oradaymı$. (Üstten sıkıp alttan yalayacağım derken ne hâllere dü$ünüyorum yareppim!) Oh ye$. Benim dolma parmaklarım.

Orayı gez burayı parmakla, $undan az tıkın derken oldu 20:30

'92 Olimpiyatları'nın yapıldığı Montjuic'de (i'nin üstünde çif nökte var) sanat koleksiyonları ve açıkhava forumları mıncıklanabiliyor. Tercihim hayli kitsch ve o esnada Gay Parade'a ev sahipliği yapan, ı$ık gösterileri ve 21:30 civarında ba$layan müzikle dans eden Font Magica (Sihirli Çe$me) oldu.
Açılı$ $arkısı Who Wants To Live Forever. (Hayır ağlamadım ama gözüme bi$iiler kaçmı$ olabilir.) Smells Like Teen Spirit'te ise böyle bi 200 ki$i çılgın atıyorduk!
Buraya L3 - ye$il hatla ula$abiliyorsun. Ama örneğin benim gibi Barceloneta'dan geleceksen ha babam de babam metro içinden yürüyerek çok eğleneceksin çok! =)


Post Scriptum: Barselona'daki gece hayatıma ili$kin çok fazla detay vermeyi dü$ünmüyorum zira yine burnum bedevilikten kurtulmadı. Her ne kadar Birle$mi$ Milletler gibi ortamlara dâhil olsam da yine bula bula Türkleri götümün ta dibinde bulmam sebebiyle çe$itli içmeli sıçmalı kusmalı ortamların toparlayıcısı oldum. Niye kendi kendime böyle bir eziyette bulunduğuma dair hiç bir fikrim yok.

2 yorum:

  1. o şeker tezgahına boylamasına uzanır, kollarımı çırparım. bunu yaparım.
    negzel gezmişsin, çok biyendim :)

    YanıtlaSil